Diensten

Hecht u waarde aan een betrouwbare en actuele financiële administratie? Laat dan uw administratie door ons verzorgen.

Passend advies

Advies is als een maatkostuum; passen en meten zodat het als gegoten zit.

De mens centraal

U als ondernemende mens bent ook bij ons het middelpunt van uw bedrijf.

Aantrekkelijke tarieven

De kwaliteit van een accountantskantoor, maar niet de prijs.

i

Administratie

Administratieve dienstverlening

De financiële administratie vormt een basis voor het inzicht hebben in uw onderneming. Als ondernemer moet u soms snel beslissingen nemen. Het is dan ook van groot belang dat uw administratie goed gevoerd wordt en actueel is.

Als ondernemer wilt u zich bezig houden met waar u goed in bent: ondernemen! Wij hebben mensen die voor u “in de cijfers duiken”. Onze mensen vertalen de cijfers van uw onderneming in een heldere analyse. Op deze wijze maken wij samen met u de sterke en zwakke plekken in uw financiële bedrijfsvoering zichtbaar. Met uw kennis van het bedrijf en onze expertise op het gebied van administratie en financiën gaan we na hoe u de zwakke plekken kunt omzetten in sterke punten en hoe u de sterke kanten van uw bedrijfsvoering nog verder kunt uitbouwen. Het resultaat is dat wij op die manier meewerken om uw bedrijf nog meer succesvol te maken.

Zet u de eerste stap om er samen een succes van te maken?

Maar ook als uw bedrijf in zwaar weer is komen te verkeren, zijn wij er voor u. Vanuit de kennis van uw bedrijf en de cijfers gaan wij samen met u op zoek naar de mogelijkheden en kansen om uw bedrijf sterk en slagvaardig te maken.

Bij ons staat u er niet alleen voor. Neemt u onze handreiking aan?

Als ondernemer bepaalt u in welke mate wij u van dienst zijn. Zo kunt u zelf uw administratie bijhouden en verwerken en ons de administratie laten beoordelen of controleren. U kunt er ook voor kiezen een deel van de administratie zelf te verwerken en het andere deel aan ons uit te besteden.

Is het door drukte niet gelukt uw administratie bij te werken? Of zijn er bijzondere ontwikkelingen, waardoor u tijdelijk onze hulp nodig heeft? Dan staan wij voor u klaar om de klus op te pakken. Zo heeft u altijd controle over uw eigen zaken. Met online boekhouden kunnen wij ook op afstand met u meekijken. Kijk voor meer info bij online boekhouden.

Belastingen

Leuker kunnen zij het niet maken… wij wel!

Iedere ondernemer en particulier heeft er mee te maken: belasting betalen. Er zijn verschillende soorten belastingen. Voorbeelden zijn: inkomstenbelasting en omzetbelasting. Omdat u er bij gebaat bent niet te veel belasting te betalen zijn wij er voor u om dat waar te maken. Wij kennen de regels en de valkuilen in belastingland. Daarbij beperken wij ons niet alleen tot de korte termijn. Ook besparing op de lange termijn krijgt bij ons de nodige aandacht. U komt niet voor verrassingen te staan. Wij geven u daarnaast een helder en goed advies om het maximale rendement te behalen. Ons motto is: “LEUKER KUNNEN ZIJ HET NIET MAKEN……WIJ WEL!”.

Wij kunnen u onder meer van dienst zijn bij de aangifte:

  • inkomstenbelasting
  • omzetbelasting
  • vennootschapsbelasting
  • loonbelasting
  • dividendbelasting
  • erf- en schenkbelasting

Belastingadvies

Omdat de wetgeving op het gebied van belastingen steeds weer verandert is advisering bij ons een dynamisch proces. Advieswerk is ook altijd maatwerk; niet de belastingregels zijn bepalend, maar uw persoonlijke situatie is daarbij uitgangspunt en dus vertrekpunt. Zo nodig zullen wij daar ook andere deskundigen bij betrekken. Het gaat tenslotte niet alleen om de fiscale aspecten. Ook juridische en erfrechtelijke kanten kunnen een rol spelen bij een persoonlijk advies op maat.

Als ondernemer vraagt u zich misschien of: is de eenmanszaak nog wel de juiste rechtsvorm voor mijn onderneming? Wanneer moet ik een BV oprichten? Ik wil samenwerken met een compagnon; in welke vorm doe ik dat? Een auto van de zaak of de auto in privé?

Dit zijn maar een paar voorbeelden van vragen die wij van ondernemers krijgen. Ook in deze zaken denken wij met u mee.

Bezwaar- of beroepsprocedure

Bent u het niet eens met een beslissing van de belastingdienst of met een opgelegde aanslag? Heeft u een bezwaar ingediend en is de uitkomst volgens u niet juist? Ervaart u het als een ongelijke strijd? Onze mensen staan graag met u aan de frontlinie. Bel ons op 0321 74 50 12 of mail naar info@administratiekantoorvandekolk.nl.

Jaarrekening

Ondernemen is vooruit zien

De financiële administratie is van groot belang bij een goed inzicht in waar u en uw onderneming staan. De jaarrekening is daarbij een adequaat middel om de financiële positie van uw onderneming in kaart te brengen. Voor u als ondernemer een onmisbaar instrument bij het nemen van beslissingen. De jaarrekening speelt ook een belangrijke rol voor andere belanghebbenden bij uw bank of een potentiële leverancier waarmee u zaken wilt gaan doen. Het is dan ook van groot belang dat de jaarrekening professioneel is samengesteld en dat aan de geldende wettelijke eisen voldoet.

Bij ons blijft het niet bij de jaarrekening. De jaarcijfers worden in overleg met u besproken. Wij blikken niet alleen terug, maar kijken samen met u naar de toekomst. Waar nodig komen wij met analyses en vergelijk met branchecijfers. Wij zorgen dat u geïnformeerd bent, zodat u de juiste beslissingen kunt nemen voor de toekomst.

Ondernemen is vooruit zien…. wij gaan voor u uit!

Salarisverwerking

Wij ontzorgen u bij de salarisadministratie

Heeft u personeel in dienst: dan heeft u te maken met salarisverwerking. Een ingewikkelde, lastige en tijdrovend karwei. CAO eisen, branche regelingen, Arbodienst. Dat vereist een brede deskundigheid die u als ondernemer vaak niet heeft en waar u zich ook niet mee wilt bezig houden. Wij nemen het graag van u over. Daarnaast adviseren wij u over subsidies en kortingen, waarmee u kosten kunt besparen.

Wij maken gebruik van professionele en deskundige loonadviseurs. Periodiek ontvangt u online de loonstroken, aangifte loonheffing en loonjournaalposten. Is er een CAO wijziging op komst? U hoort het op tijd, zodat u tijdig uw personeel kunt informeren.

Kortom wij “ontzorgen” u bij de salarisadministratie.

w

Advieswerkzaamheden

Persoonlijke aandacht en betrokkenheid

Naast de reguliere werkzaamheden bieden wij ook overige advieswerkzaamheden aan. U kunt daarbij denken aan ondersteuning bij investeringsvraagstukken, begeleiding bij financiële herstructureringen/of herfinanciering. Wij adviseren u ook graag bij het analyseren van de rechstvorm van uw onderneming. Bedrijfsbeëindiging of bedrijfsovernames zijn ook gebieden die voor ons niet vreemd zijn.

Startende ondernemer

We maken er samen een succes van

Ook de startende ondernemer is bij ons welkom. Bij de start van een eigen bedrijf komt heel wat kijken. Vol enthousiasme bent u bezig uw droom te verwezenlijken. Er komt van alles op u af. Met de juiste begeleiding van een enthousiast team naast u maken wij er samen met u een succes van!

Een goede start is het halve werk: met ons maakt u er een compleet werk van!

Als geen ander weten wij dat het starten van een eigen bedrijf veel kosten met zich mee brengt. U wilt deze kosten graag in de hand houden en beperken, waar het kan. Daarom bieden wij startende ondernemers een korting aan van 10% op onze kosten voor de eerste 12 maanden. Mogen wij met u van start gaan? Bel ons dan voor een vrijblijvend gesprek of stuur een e-mailbericht.

 

Online boekhouding

Uw online administratie een muisklik bij u vandaan

Administratiekantoor K. van de Kolk biedt online boekhouden aan. Geen investering meer in een softwarepakket, maar een vast maandbedrag. Overal waar een internetverbinding beschikbaar is, kunt u bij uw administratie. Wij kunnen desgewenst met u meekijken. Wij gaan graag met u na wat voor u de mogelijkheden zijn.

De voordelen van online boekhouden:

  • Eenvoudig en snel in gebruik
  • 24 uur 7 dagen per week toegankelijk
  • Op elke willekeurige plek uw administratie raadplegen
  • Vast maandbedrag
  • Geen investering in software of licentiekosten
  • Op ieder moment aan te passen aan uw wensen
  • Modules op ieder moment bij te nemen of op te zeggen
  • Geen gedoe met back ups of uitwisseling via USB of CD
  • Interactieve en actieve samenwerking met uw adviseur

Met online boekhouden bent u nog flexibeler in het verwerken van uw administratie. Een voorbeeld. Heeft u snel een overzicht nodig voor uw bank in verband met een financiering? Wij kunnen uw administratie direct raadplegen en aan de slag gaan om een overzicht voor uw bank te maken.

Uw online administratie is een muisklik bij u vandaan. Wij zien dit graag met u klikken, u ook?

Online boekhouden tegen een vast bedrag per maand. U heeft al een abonnement vanaf € 15,= per maand. Het pakket is uit te breiden met diverse modules. Zo kunt u zelf bepalen wat u er mee wilt doen.

Facturen opmaken en versturen, bankafschriften inlezen of uw voorraad bijhouden; het is allemaal mogelijk. 

Spreekt het idee van online boekhouden u aan, neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij vertellen u er graag meer over.

Ook is het mogelijk een maand lang gratis online boekhouden uit te proberen. Hoe u daar gebruik van kunt maken vertellen wij u graag.

{

ABV is een adviesbureau voor bouwkostenadvisering. Wij maken begrotingen voor architecten, ontwikkelaars en bouwbedrijven. Sinds begin 2008 houden wij onze administratie bij met Exact-online. Zelf kunnen we op een redelijk eenvoudige manier onze administratie invoeren, zodat dit boekhoudkundig verantwoord is opgebouwd.
Administratie kantoor van de Kolk kan er via internet ook gewoon in kijken en werken. Per kwartaal kunnen zij dan controleren of alles goed is ingeboekt en daarna alle belastingtechnische zaken voor ons regelen. Tot op heden bevalt de samenwerking op deze manier uitstekend, absoluut een aanrader.”

Onze contactgegevens

Heeft u geen tijd om uw administratie periodiek bij te houden en bent u nog niet toe aan een eigen administrateur, maar hecht u wel waarde aan een betrouwbare en actuele financiële administratie? Laat dan uw administratie door ons verzorgen.

info@administratiekantoorvandekolk.nl

0321 74 50 12

Noordsingel 52, 8255 AE Swifterbant

Ma t/m vr: 9:00 - 17:00 uur

Contactformulier